Maj 9, 2016 Anna Omiecińska

Jak odnieść sukces prowadząc fanpage na Facebooku

Prowadzenie strony fanpage na Facebooku jest niezbędne, jeżeli chcemy promować naszą markę w Internecie. Każdego dnia kilkadziesiąt milionów użytkowników korzysta z tego serwisu w poszukiwaniu informacji, dyskutuje na interesujące ich tematy czy dzieli się swoimi przemyśleniami. Dlatego bez dobrze prowadzonej komunikacji na Facebooku mamy nikłe szanse na sukces.

Zanim zaczniemy prowadzić naszą stronę warto dobrze zaplanować całą strategię komunikacji, aby nasz fanpage nie składał się z przypadkowych postów, które nie będą wpisywały się w całościowy wizerunek naszej marki. Jest to w końcu nasza wizytówka.

1. Atrakcyjna treść

Ta rada wydaje się być oczywista, ale nie wszyscy o tym pamiętają. Nasi użytkownicy szukają atrakcyjnej treści i są coraz bardziej wybredni. Dlatego warto odpowiedzieć sobie na pytanie – czy stworzony post jest ciekawy i pomocny dla naszych fanów. Ludzie cenią sobie ciekawostki, porady i inspiracje. Nie powtarzaj też treści, które widziałeś dzień wcześniej na 100 innych fanpage’ach.

2. Regularność

Przy prowadzeniu firmowego fanpage’a ważna jest również regularność. Ani Facebook, ani fani nie lubią, gdy długo nic się nie dzieje. Najlepiej sprawdza się częstotliwość 1-2 postów dziennie, jednak gdy nie mamy tyle treści nowy post co 2-3 dni również będzie w porządku. Nasz fanpage na Facebooku musi żyć.

Nie należy również przesadzić w drugą stronę. Gdy zaczniemy wrzucać posty co godzinę bardzo szybko nasz profil zostanie uznany za spam i zablokowany lub odlajkowany.

3. Zdjęcia i grafiki

Materiały graficzne wzbudzają dużo większe zainteresowanie niż posty tekstowe. Ludzie wolą oglądać ciekawe obrazki niż czytać. Infografiki, zdjęcia, filmy mają dużo większą oglądalność i wzbudzają większą aktywność.

facebook-mobile

4. Zachęcaj do działania i rozmawiaj

Warto stosować tzw. call to action czyli zachęcenie użytkowników do działania. Może to być zadanie pytania, prośba o opinię czy też zachęcenie do podzielenia się czymś w komentarzu. Jeżeli ktoś polubi lub skomentuje nasz post informacja na ten temat wyświetli się także jego znajomym.

Postaw na dialog ze swoimi fanami, a nie monolog. Odpowiadaj na komentarze, które pojawiają się pod postami rozkręcając jeszcze większą dyskusję. Pokaż, że po drugiej stronie siedzi człowiek, który chętnie odpowie na wszelkie pytania czy rozwieje wątpliwości.

5. Nie pisz zbyt dużo o sobie

Nie traktuj fanpage’a tylko i wyłącznie jako swojej własnej reklamy. Ludzie nie chcą non stop czytać opisów twoich produktów i usług. Poszukaj treści powiązanych z branżą, którą się zajmujesz.

6. Skorzystaj z płatnych możliwości

Facebook coraz bardzie obcina naturalne zasięgi i dotarcie do użytkowników w sposób organiczny staje się coraz trudniejsze. Wszystko po to, abyśmy wykupili płatne reklamy story lub pojedynczego posta. Warto skorzystać z tej opcji, gdyż zwiększamy w ten sposób szanse na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Reklamę na Facebooku możemy dopasować do grupy odbiorców pasujących do profilu naszej działalności – pod względem płci, wieku, miejsca zamieszkania oraz zainteresowań. Koszt reklamy na Facebooku nie jest wygórowany, a inwestycja ta szybko przyniesie efekty – nawet reklama w wysokości kilkunastu złotych może pozytywnie wpłynąć na nasz fanpage na Facebooku.

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Share This:

Tagged: , , , ,

Comments (2)

  1. Polecam też dodawanie filmików – podobno w algorytmach facebooka są faworyzowane. Poza tym świetne porady -wg mnie regularność jest bardzo ważna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>