Public relations to przede wszystkim budowanie pozytywnego wizerunku instytucji w jej otoczeniu. Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to działanie proste i wymaga różnorodnych działań i ciągłej, świadomej komunikacji z partnerami, klientami, mediami, a nawet konkurencją.

Media relations

Jednym z działań pr-u jest media relations czyli wizerunek w mediach – lokalnych, ogólnopolskich czy branżowych – to ważny elementy działalności marketingowej firmy; zadbamy o to, aby informacje na wasz temat dotarły do odpowiednich mediów, stworzymy długotrwałe relacje między waszą firmą, a mediami dbając o profesjonalizm wzajemnych kontaktów tak, aby dziennikarze sami pytali, co u was słychać;

  • komunikaty prasowe – napiszemy niezbędne teksty, roześlemy gdzie trzeba, zadzwonimy do naszych ulubionych redaktorów;
  • prowadzenie biura prasowego – stworzymy bazę mediów, z którą będziemy utrzymywać bieżący kontakt i informować o działaniach Waszej instytucji, zadbamy o monitoring mediów i dostarczymy wszelkie raporty;
  • konferencje prasowe – zadbamy o miejsce, organizację, sprzęt, zaproszenie dziennikarzy, materiały promocyjne dla obecnych, catering; zrobimy tak, żebyś nie musiał martwić się niczym innym niż to, co powiedzieć w danej chwili;
Media relations - komunikacja z mediami

dart-1127433_1920

PR produktowy

PR produktowy, będący jedną z wielu części działalności wizerunkowej, służy zwiększeniu rozpoznawalności produktów lub usług, a także wzbudzaniu wśród odbiorców większej świadomości marki i budowaniu relacji z klientem.

Działania podejmowane w ramach PR-u produktowego to:

  • analiza obecnego wizerunku firmy oraz audyt otoczenia,
  • opracowanie strategii budowanie wizerunku produktu zgodnego z założeniami, celami i misją firmy
  • budowanie relacji z mediami,
  • social media,
  • komunikacja wewnętrzna.

PR kryzysowy

Każda, nawet najlepiej zarządzana firma czy instytucja, jest narażona na kryzys. Nagła, nieoczekiwana sytuacja może przynieść ogromne straty, jeżeli nie będziemy potrafili umiejętnie zareagować. Dlatego tak ważne jest dążenie do zminimalizowania ryzyka, a w przypadku pojawienia się sytuacji kryzysowej szybka i odpowiednia reakcja, która pozwoli ograniczyć straty, nie tylko materialne, ale także wizerunkowe. PR kryzysowy to dwa rodzaje działań: prewencja i ewentualne zarządzanie kryzysem. W ich skład wchodzą m.in.

  • analiza ryzyka firmy,
  • opracowanie strategii komunikacji kryzysowej,
  • szkolenia dla pracowników z zakresu kontaktów z mediami,
  • rzecznictwo w razie sytuacji kryzysowych,
  • monitoring mediów i kontakty z dziennikarzami,
  • przygotowywanie komunikatów prasowych.
pr-kryzysowy

Share This: