Maj 31, 2016 Anna Omiecińska

Najlepsze kampanie społeczne roku 2015

23 maja zostały ogłoszone wyniki konkursu na najlepsze kampanie społeczne roku 2015. Podczas zorganizowanej w Teatrze Kamienica uroczystej gali wręczono statuetki w 10 kategoriach. Pod uwagę brano m.in. nowatorskie i oryginalne pomysły, rzetelność i profesjonalizm wykonania kampanii oraz jej efekty.

Oto wyróżnione kampanie społeczne roku z poszczególnych kategorii:

  • Kampania Organizacji Pozarządowych – Szlachetny Projekt Filmowy – kampania Stowarzyszenia WIOSNA przygotowana we współpracy z Biurem Podróży Reklamy;
  • Kampania Instytucji Publicznych – Organizm w dobrym nastroju – wykonawca: VML oraz Task Force Consulting na zlecenie Ministerstwa Zdrowia;
  • Kampania Firm i Fundacji Firm – Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci – zrealizowane przez mBank i Brand New Heaven;
  • Kampania Lokalna – Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy – projekt wykonany przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Fundacji Dialogu;
  • Kampania 1% – Hospicjum umiera. Na ratunek hospicjum.  – Fundacja Hospicyjna; wykonawca: Mr. Bloom;
  • Kampania o tematyce zdrowotnej – Hivokryzja. Wyleczmy się – kampania dla Fundacja Studio Psychologii Zdrowia przygotowana przez Leo Burnett;
  • Kampania o tematyce ekologicznej – Nie śmieć w sieć – wykonawca  About Ad na zlecenie Aquanet;
  • Akcja zaangażowana firm – Podwórko NIVEA Rodzinne miejsce zabaw – kampania przygotowana przez MSL Group na zlecenie NIVEA;
  • Akcja zaangażowana społecznie – Możesz to zmienić
  • Kampania zagraniczna – 805 million names – World Food Programme; Wykonawca: Frosman & Bodenforw

kampania-spoleczna roku-2015

A jakie są nasze wrażenia dotyczące wyróżnionych kampanii?

Trzeba przyznać, że kampanie społeczne w niczym nie odstają pod względem jakości i pomysłów od tych komercyjnych. Angażowane są znaczące zasoby finansowe i ludzkie. Pod względem formy i pomysłu wyróżnia się Szlachetny Projekt Filmowy, który wykorzystuje konwencję premier filmów o prawdziwym życiu. Piosenkę kampanii “Organizm w dobrym nastroju” można nucić już po pierwszym odsłuchaniu.

Kampania “Hivokryzja” pokazuje też, że zaczynamy poruszać w mediach obszary jeszcze do niedawna nieobecne. Jest to dobry krok do przełamywania tematów tabu w polskim społeczeństwie.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Share This:

Tagged: , , ,

Comments (3)

  1. Pingback: Cıvata
  2. Niektóre kampanie są naprawdę dobre! Chociaż jest pewna tendencja co do zwycięzców. Czasami pomija się naprawdę dobre i przemykają niedocenione… ale to tak jak ze wszystkim :)

  3. Na mnie największe wrażenie wywarła reklama Hospicjum umiera. Na ratunek hospicjum. Nie można obok niej przejść obojętnie, a o to przecież chodzi.

Odpowiedz na „MonikaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>