Lipiec 3, 2016 Anna Omiecińska

Promocja w ngo – jak za darmo pokazać swoją działalność

Organizacje pozarządowe niestety w wielu przypadkach nie dysponują dużymi środkami na promocję swoich działań, informowanie o kolejnych poczynaniach czy pozyskiwanie darczyńców. Dlatego też promocja w ngo musi być tania lub najlepiej darmowa. Nie oznacza to jednak, że takie instytucje nie mają szans na zaistnienie w świadomości odbiorcy. Poniżej prezentujemy kilka porad, jak może wyglądać darmowa promocja w ngo.

1. Social media

Media społecznościowe to obecnie najpopularniejsza forma docierania do odbiorców. Dobrze prowadzony profil na Facebooku czy Instagramie potrafi osiągnąć kilka tysięcy fanów pozyskanych organicznie (czyli bez płatnej reklamy). Wymaga to oczywiście pracy i regularnego zaangażowania, ale dla młodych wolontariuszy może być ciekawym doświadczeniem zawodowym.

O tym, jak prowadzić profil na Facebooku możecie przeczytać w innym wpisie na naszym blogu: Jak odnieść sukces prowadząc fanpage na Facebooku.

2. Regionalne portale internetowe

Wiele regionalnych portali internetowych oferuje dodawanie treści przez użytkowników. Często strony te cieszą się nie mniejszą popularnością niż tradycyjne media, posiadają swoje fanpage, gdzie udostępniają artykuły. Istnieje też szansa, że jeżeli informacje o nas pojawią się w kilku mniejszych portalach zostaną zauważone przez profesjonalne media.

Promocja w ngo - reklamy AdWords

3. AdWords dla ngo

Google oferuje dla organizacji pozarządowych darmową reklamę w ramach AdWords. Dzięki temu możemy “wykupić” reklamy

Aby przeczytać więcej informacji lub uzyskać grant Google zajrzyjcie na stronę: www.google.com/grants.

4. Newslettery

Organizując różnorodne projekty, współpracując z innymi instytucjami lub osobami możemy w łatwy sposób pozyskać znaczącą bazę osób zainteresowanych naszą organizacją. Na naszej stronie internetowej warto dodać odpowiednią wtyczkę zachęcającą do pozostawienia adresu e-mail.

5. Eventy

Mocną stroną organizacji pozarządowych są zasoby ludzkie. Chętni do działania wolontariusze mają głowy pełne pomysłów, które warto wykorzystać. Ciekawy happening na mieście, przedstawienie uliczne przygotowane przez naszych podopiecznych – takimi działaniami nie tylko zainteresujemy osoby w naszej okolicy, ale także wzbudzimy zainteresowanie mediów.

Share This:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>